Víno a daně

Od listopadu roku 2005, lze dle novely zákona o daních z příjmu, nakoupit víno v ceně do 500 Kč jako propagační a reklamní předmět a zahrnout jej tak do nákladů firmy.


Dále je možno od 1. ledna roku 2006 u takto zakoupeného vína odpočítat DPH.


Jaké podmínky je třeba při nákupu vína jako propagačního a reklamního předmětu splnit? 

  • musí se jednat o tiché víno
  • cena jednoho vína bez daně nesmí přesáhnout 500 Kč
  • víno je třeba označit logem firmy

Rádi vám vybraná vína opatříme visačkou s Vašim logem či textem. 

Které zákony nám umožňují nakoupit víno, jako reklamní předmět?

  • Tiché víno je definováno pro účely o spotřební dani (zákon č.353/2003 Sb.) v § 93 odst. 3 "předmět daně z vína a meziproduktů" takto:
    Tichým vínem se pro účely tohoto zákona rozumí výrobky, které nejsou šumivým vínem vymezeným v odstavci 2 a které jsou uvedené pod následujícími kódy nomenklatury:
    1. 2204 a 2205, jejichž skutečný obsah alkoholu přesahuje 1,2 % objemových, ale nepřesahuje 15% objemových, je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu,
    2. 2204 a 2205, jejichž skutečný obsah alkoholu přesahuje 15 % objemových, ale nepřesahuje 18% objemových, pokud byly vyrobeny bez jakékoliv obohacování a je-li alkohol, který je obsažen v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu,
    3. 2204 a 2205 a nejsou uvedeny v písmenu a) nebo b), a dále výrobky, které jsou uvedeny pod kódem nomenklatury 2206, pokud nepodléhají dani z piva, jejichž skutečný obsah alkoholu přesahuje 1,2% objemových, ale nepřesahuje 10% objemových, nebo 2206, pokud nepodléhají dani z piva, jejichž skutečný obsah alkoholu přesahuje 10% objemových, ale nepřesahuje 15% objemových, je- li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu.

      Víno je možno dát do nákladů v souladu s ust. § 25 odst. 1 písm. t) zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů, který stanoví následující podmínku:

      Za výdaje (náklady) vynaložené k dosažení, zajištění a udržení příjmů pro daňové účely nelze uznat zejména výdaje na reprezentaci, kterými jsou zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dary. Za dar se nepovažuje reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, jehož hodnota bez daně z přidané hodnoty nepřesahuje 500,- Kč a kterým není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně.

      Odpočet DPH je umožněn v souladu s ust. § 13 odst. 9 písm. c) zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, které uvádí:

      Za dodání zboží se však pro účely tohoto zákona nepovažuje poskytnutí dárku v rámci ekonomické činnosti, pokud jeho pořizovací cena bez daně nepřesahuje 500 Kč, nebo poskytnutí obchodních vzorků bez úplaty v rámci ekonomické činnosti.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení